Uudised

« Tagasi

Maaettevõtjatel on harva aega oma tööst distantseeruda, et oma ettevõtet ja tooteid kõrvalt vaadata. Aga just seda on vaja selleks, et sihte seada ja vajalikke uuendusi ellu viia. SEIC projektis osalevd ettevõtjad said võimaluse teenusedisaini seminaril mõtte lendu lasta ja arutleda, kuidas disainist ja brändingust kasu lõigata.

IMG_0723

SEIC projekti juht Eha Paas rõõmustab suure teenusedisaini huviliste hulga üle.

Reklaami- ja disainiagentuuri Dreamers juht ja teenusedisainer Katrin Kull rääkis, et bränd on miski, mille abil piiratud tootmisvõimaluste juures on võimalik rohkem teenida. Kui tootmismahtu suurendada ei soovi, peab lihtsalt ühe toote eest kõrgemat hinda küsima. See tähendab, et tootele tuleb anda ratsionalseid ja emotsionaalseid lisaväärtusi, et tarbija poolt tajutav kvaliteet oleks kõrgem.

Ettekande slaidid: Katrin Kull – miks brand

IMG_0740

Katrin Kull esines seminaril turundusprofessionaalina, kuid on ise samuti SEIC raames maaettevõtja, kes toimetab Jäneda lähedal MTÜs Kogukonnakeskus.

Loodusväe turundusjuht Anneli Vernik demonstreeris brändingu osa nende ettevõtte arengus. Loodusvägi, mis on eksporditurul tuntud nime all LOOV, on peale mitmeaastast põhjalikku brändiarendust saadaval Eesti supermarketites ja välismaa ökopoodides. Anneli soovitas ettevõtjatel kindlasti julged olla ja oma arendustöös mitte karta vigu teha.

Internetiturunduse spetsialist Priit Kallas Dreamgrow‘st andis põhjaliku ülevaate erinevatest turundusinstrumentidest Internetis: Google Adwords, optimeerimine otsimootoritele, reklaam Facebookis ja palju muud. Ajal, mil paljud arvavad, et Facebookis kohal olemine on turunduseks piisav, soovitab Priit kindlasti kontsentreerida turundustegevuse siiski ettevõtte kodulehe ümber.

Ettekande slaidid: Priit Kallas – tulemuspohine internetiturundus

Pakendidisainist kõneles vabakutseline disainer Käärt Aru, kes esitles kolme pakendikujunduse “vaala” mikroettevõtjate jaoks: lihtsus, järjepidevus ja nutikus, ning illustreeris neid näidetega meilt ja mujalt.

Ettekande slaidid: Kaart-Aru-Pakendidisain

Seminaril saadus ideedega istuti koos Tartu Kunstikooli disainitudengitega ümber laua ja jõuti üheskoos selgusele, mida igal ettevõtjal disainivallas lähemas tulevikus vaja läheb. Nendele vajadustele vastavate lahendustega saab SEIC koostöös Tartu Kunstikooliga ettevõtjaid projekti raames aidata. Kooli disainiõppejõu Janika Nõmmela-Semjonovi juhtimisel viiakse ettevõtjad kokku disainitudengitega, kes neile vastavalt väljatöötatavale ülesandepüstitusele soovitud disainilahenduse loovad.

IMG_0739

SEICi üritustel saab huvitavat infot, aga vähem tähtis pole ka ettevõtjate omavaheline suhtlus. Võta oma naaber kaasa!

Jälgi seic.ee kodulehte – uued uudised on peagi tulemas!