Lood

« Tagasi

31. oktoober 2016:

Pauliina ja Sini saabusid Kuusiku Loodustallu 31. oktoobri varaõhtul. Pärast majutamist mugavates B&B üheinimesetubades sõime koos Kristiina poolt kohalikust toorainest valmistatud lõunat. Tutvustasime lühidalt Loodustalu ja rääkisime külaskäigu kavast, mille oli ette valmistanud Sirje. Ühtlasi varustasime külalised Lahemaa piirkonna kaardiga ning meie kohaliku piirkonna jätkusuutlike turismitalude võrgustikku tutvustava brošüüriga.

1. november:

Pärast hommikusööki kohalikust toorainest siirdusime koos Pauliina ja Siniga Lahemaa piirkonda tutvustavale päevasele ringsõidule. (Kadrina ja Vihula vallad) Alustasime meie Kadrina valla raamatukogust, kus selle juhataja Ene Heide korraldas ekskursiooni raamatukogu kahel korrusel ja rääkis nende tegemistest. Meie külalised said Enelt kaasa kingituseks raamatu „Kadrina kandi maitsed“. Ringreis jätkus Kadrina vallamajja, kus avalike suhete ja ajakirjanduse spetsialist Rein Sikk tutvustas valla ajalehte „Kodukant“. Vallavanem Erich Petrovits tervitas külalisi koos Kadrina pastori Meelis-Lauri Eriksoniga. Pärast lühikest visiiti Kadrina kauplusesse „Konsum“ külastasime Pihlamäe talumuuseumi ja Tiiu käsitöötuba. Nii mina kui ka Pauliina ja Sini ostsime käsitöid töötoa perenaise Tiiu Raidmaa käest. Seejärel siirdusime Vihula valla territooriumile Palmse mõisa turismikeskusesse, www.rmk.ee, kus vaatasime videofilmi Lahemaa rahvuspargist, külastasime Palmse mõisa peamaja, palmimaja ning lõunatasime Palmse kõrtsis. Sealt jätkus reis Altja kalurikülla, Oandu Looduskeskusesse, Sagadi Metsamuuseumisse, Sagadi hotelli (näidati erinevaid hotellitube, uusi keldreid ning seminariruume ja saunakeskust) ja restorani. Lõunatasime Sagadi restoranis, vahetades mõtteid möödunud päeva üle. Olles tagasi Kuusiku Loodustalus, puhkasid meie külalised talu saunas.

2. november:

Hommik üllatas väikese lumesajuga. Pärast kohalikust toorainest valmistatud hommikusööki asusime koos Pauliina ja Siniga ringreisi teisele päevale. Alustasime lähedalt Viitna Kõrtsist, kus vaatasime bistrood ja kõrtsi käsitöönurka. Seejärel külastasime ettevõtet Arturi Grill, kus uurisime menüüd ja näitasime külalistele ülakorruse külalistetube. Järgmiseks käisime kaptenikülas Käsmus ja Käsmu Meremuuseumis. Muuseumi peremees Aarne Vaik korraldas suurepärase Läänemerevaatega muuseumi põnevate ekspositsioonidega ruumides ringreisi. Sealt liikusime edasi Vihula mõisa, kus administraator näitas peahoone restorani ja erinevaid hotellitube, kuni Schuberti sviidini. Jõime mõisas ka tassikese teed ja kohvi. Seejärel olime sunnitud Kuusiku Loodustallu tagasi pöörduma, kuna Pauliina tundis end halvasti ega jaksanud jätkata Arma Ratsatalu tutvumisega. Plaan oli arutleda koos sealse perenaise Annega pereettevõtlusel tugineva jätkusuutliku maaturismivõrgustiku Ehedad Elamused Lahemaal üle NGO KEEL. Arma ja Kuusiku on mõlemad selle võrgustiku asutajad aastast 2005. Samal ajal kui Pauliina puhkas, lõunatasime Siniga Palmse küla restoranis Lahemaa Kohvikann. Ostsime restoranist toitu kaasa.

Pärast mõningast puhkust Kuusiku Loodustalus korraldasin külalistele ringkäigu meie enda turismiga seotud taluhoonetes (suvises külalistemajas, sauna-külalistemajas, katusealusel grillimisplatsil, vanast aidast ümberehitatud külalistemajas ja lõbusa välimusega kuivkäimlas). Lõpetuseks rääkisime Kuusiku Loodustalu lõunalauas külaskäigust ja turismi puudutavatest teemadest laiemalt ning klientide käitumisest. Pauliina ja Sini sõnul oli see nende esimene Lahemaa piirkonna külastus ja nad olid huvitatud edaspidi selle piirkonnaga rohkem tutvumisest.

3. november:

Pärast kohalikust toorainest valmistatud hommikusööki puhastasime üheskoos Pauliina auto lumevaibast ja meie külalised alustasid tagasiteed Tallinna Sadamasse.

Loodame, et meie külalistele meeldisid kohad, mida neile näitasime, et nad said oma tulevikuplaanidele uusi ideid ja mõtteid. Üheskoos otsustasime, et Kuusiku Loodustalu peremees Rein ja perenaine Sirje külastavad Torppa Maja ja nende piirkonda 2.-5. mail 2017. Sirje edastas Pauliinale ka mõned soovid seoses tulevase Soome visiidiga.

Kuusiku Loodustalu perenaistele olid need Soome külalistega veedetud päevad heaks võimaluseks keskenduda jätkusuutliku turismi teemadele, meie sihtrühmadele ja meie piirkonnale läbi külaliste silmade. Meil oli hea arutelu ja võimalus võõrustada kahte suurepärast meist ja Lahemaast kui turismipiirkonnast huvitatud külalist.

Parimad soovid meie külalistele! Ootame järgmist kevadet ja külaskäiku Kotka ja Hamina piirkonda ja koostöö jätkumist tulevikus!

Loodustalu perenaised Kristiina & Sirje

Kuusiku Loodustalu www.kuusikunaturefarm.ee

Võõrustajad: loodustalu noorperenaine Kristiina Leego ja perenaine Sirje Kuusik, kuusikufarm@gmail.com +372 53 090 444; 372 51 53573

Majatalo Torppa www.majatalotorppa.com

Külalised: majaperenaine Pauliina Lunna ja noor turismipraktikant Hamina Sini Vanhalast majatalo@majatalotorppa.com , +358 400 500 022, sinivanhala@icloud.com

Mõned vaated Kuusiku Loodustalule: mugav külalistetuba peahoones, saunamaja eestuba, vaade peahoonele ja suvisele külalistemajale, vaade aiale.

NB! Kõik külaskäigu fotod on tehtud külaliste poolt ja nähtavad koos nende ettekandega.

Sarnased lood

Energia talu võõrustas Läti kolleege

6.-07. augustil võtsime vastu oma Lauku partnerība “Lielupe” partnereid Lienite Vitina Zustrupa ja Janis Zustrupsi ettevõttest Miesai und Garam https://www.facebook.com/miesaiungaram.

Läti lihatöötlejad Karjamõisa lihatööstuses Pärnumaal

12.-14.septembril 2018 külastasid OÜ Karjamõisa lihatööstust noored ettevõtjad Läti ettevõttest SC Grand https://www.scgrand.lv/. SC Grand tegeleb lihatoodete ning seemnesegude valmistamisega.