Lood

« Tagasi

24.veebruar 2017:

Saabusime reede õhtul Homestay Erikasmäen Torpasse, vastuvõtjaks Isa Martens.

Esimese kohana oli kokku lepitud külastada ettevõtet „Takaladon Liha&Kala“. Vastu võttis meid ettevõtte omanik Mika Nopanen. Tegemist on pereettevõttega, kus töötavad isa, ema ja poeg. Ettevõtte idee on kohalikust toorainest valmistada suitsutatud tooteid. Samas hoones on liha töötlemise  ruumid ja kauplus. Esmaspäevast kolmapäevani valmistatakse suitsuliha ja kauplus on avatud talveperioodil neljapäeval ja reedel, suveperioodil ka laupäeval. Kaupluses on müügil ka kohalike väiketootjate moosid, kastmed ja juustud. Kohapeal saab ka kohvi juua.

Mika tegi meile põhjaliku ekskursiooni tootmisruumidesse. Nägime suitsetustuba, mis meie mõistes oli suitsusaun ja selgitati suitsetamise põhimõtteid. Nägime ka teisi tootmiseks vajalikke aparaate, selgitati liha ettevalmistustöid suitsetamiseks.

Liha ostetakse kohalikelt väiketootjatelt.

Ekskursiooni lõpetuseks pakuti meile maitsta kogu ettevõtte toodangut. Ma pole oma senises elus nii head sinki saanud. Parimad olid suussulavad hobuse- , talle- ja sealihasink. Mika oli väga huvitatud meie küülikukasvatusest ja võib-olla tuleb koos Isaga meie juurde külla mais-juunis.

Õhtuks jõudsime Pyhtäässe, Homestay Errikasmäen Torpasse, kus majutusime. Tegemist on ennistatud vana talumajaga. Majas on remondi käigus säilitatud võimalikult palju vana, mistõttu maja oli väga armas ja hubane. Õhtusöögil maitsesime perenaise Isa valmistatud suurepärast pirukat ja meie poolt kaasa võetud kodust marjaveini.

25. veebruar 2017:

Peale hommikusööki  sõitsime Kotkasse, Neittamon Herkku Oy-sse.  Kõigepealt kohtusime Sepra Tegevusgrupi esindaja Heidi Hanseniga. Vastu võttis meid ettevõtte omanik Ari Neittamo. Tegemist on kohaliku väikeettevõttega, mis töötleb liha. Kohapeal on tsehh, kus liha suitsutatakse ja pakendatakse. Samuti on kohapeal kauplus-söögikoht, kus tööpäeviti saab lõunastada ja kaasa osta lihatooteid. Meile tehti ekskursioon tsehhi, näidati seadmeid ja selgitati tootmisprotsessi. Liha suitsutatakse suitsuahjudes, tooraine ostetakse Soome lihatöötlemisettevõttest Atria. Peremees jagas meile meeleldi liha suitsutamise ja soolamise nippe.

Peale Kotkat sõitsime Loviisasse. Sõime hilist ja suurepärast lõunat kohalikus Loviisa kantiinis ja vahetasime muljeid. Hiljem tegi Isa meile väga huvitava ekskursiooni Loviisa vanalinnas, tutvustades linna ajalugu. Tegime ka ringi uuselamurajoonis.

Õhtuks jõudsime Pyhtäässe, kus meil oli taas võimalik maitsta suurepärast perenaise küpsetatud pirukat ja kooki.

Ari Neittamo

26. veebruar 2017:

Hommmikusöögil arutasime, et Isa võiks tulla meie juurde mai lõpus või juuni alguses. Pakkusime välja kohti, mis võiks Isale huvi pakkuda.

Reis oli meie jaoks väga huvitav ja silmaringi laiendav. Vastuvõtt oli väga sõbralik. Ootame vastuvisiiti ja loodame, et suudame pakkuda Isale vähemalt sama head ja huvitavat vastuvõttu meie juures.

Vana-Sirge küülikutalu perenaine Aive

Võõrustaja: Isa Martens, Homestay Erikasmäen Torppa, isa.martens@ekami.fi, GSM 358 4 0772 7026

Külalised: Aive & Uno Niilo, Vana-Sirge küülikutalu, aive.niilo@gmail.com, GSM +372 503 7433

Sarnased lood

Energia talu võõrustas Läti kolleege

6.-07. augustil võtsime vastu oma Lauku partnerība “Lielupe” partnereid Lienite Vitina Zustrupa ja Janis Zustrupsi ettevõttest Miesai und Garam https://www.facebook.com/miesaiungaram.

Läti lihatöötlejad Karjamõisa lihatööstuses Pärnumaal

12.-14.septembril 2018 külastasid OÜ Karjamõisa lihatööstust noored ettevõtjad Läti ettevõttest SC Grand https://www.scgrand.lv/. SC Grand tegeleb lihatoodete ning seemnesegude valmistamisega.