Lood

« Tagasi

Esmaspäev 22.5.2017

Kohalesõit oma autoga ja pererahvaga ning taluga tutvumine. Perenaine Sanna Puonti tutvustas meile oma tegemisi, tutvusime pererahvaga  ja talus kasvatatavate loomadega. Lisaks welshi ja soome tõugu hobustele ka kitsedega ning imearmsate väikeste kitsetalledega.

Sanna tutvustas meile Green Care programmi Soomes ja ühte kitsamat ala – tegevusi loomadega. Tema talus siis tegevused hobustega- mitte otseselt ratsutamine pigem suhtlemine hobustega, omavaheline kommunikatsioon, kehakeele kasutamine ja mitmesugused tegevused tallis. Seda loomateraapia suunda kasutatakse puuetega inimeste aga ka muude probleemide puhul, näiteks ärevushäirete ja depressiooni puhul.

Eraldi märkimist väärib muidugi kitsedega matkamine metsas. Olin sellega põgusalt enne kodulehe vahendusel tutvunud ja see tundus täitsa huvitav. Ka meie saime seda proovida. Võtsime üheskoos 4-5 kitse rihma otsa ja läksime nendega lihtsalt metsa jalutama. Vahepeal lasti osad kitsed lahti, nad jooksid ja hüplesid siis niisama. Soomes on ju looduses palju kivirahnusid, nii et kitsedele selline turnimine väga meeldis. Oli väga vahva istuda metsa all ja jälgida kitsede tegutsemist. Seda sama programmi siis pakutaksegi erivajadustega inimeste gruppidele.

Õhtul tutvumine Hamina kesklinnaga. Ja peale seda tore grilliõhtu koos pererahvaga, maitseelamusi Soome köögist – peremehe onu on jahimees, seega maitsesime metslooma liha. Ja muidugi soome saun.

Teisipäev 23.5.2017

Sanna Puonti ja mina valmistasime ette hobused ja toimus Centered Riding demotund. Centered Riding on Soomes populaarne ratsutamise erisuund, kus keskendutakse inimese kehatunnetuse parandamisele ja eesmärk leida hobusega parem koostöö ja tunnetus.

Ratsutasin soome hobusega- Heinä ja käisime sõitmas ka maastikul.

Peale lõunasööki külastasime  Majatalo Torppa külalistemaja ja meid võttis vastu Pauliina Lunna http://majatalotorppa.com/ Koht oli imearmas, lisaks väiksele privaatsele puhkemajakesele olid seal ka aidad (nagu meil endalgi just suviseks kasutuseks ja lihtsad) ning peamajas toad ja köök, mida ka külalised saavad kasutada. Kõik väga hubased.

Arutasime Eesti ja Soome omavahelise koostöö üle, kas ja kuidas saaksime üksteise juurde turiste suunata. Meile mõlemale tundus, et vaja oleks tutvustada just väiksemaid kohti, sest paljud külalised on tüdinenud suurtest ja palju kordi külastatud kohtadest (nagu Tallinna vanalinn, mõisad või suured linnused- otsitakse midagi erilisemat ja kohalikku asja). Võiks soomlastele seda rohkem pakkuda ja samas ka eestlastele anda nõu, millist kohta Soomes külastada. Olime kõik ühel nõul, et Kotka-Kunda laevaliin oleks väga asjalik – asume ju otse üle mere põhimõtteliselt teineteise lähedal.

Külastasime ka Langiskosken keisarillinen kalastusmaja, kus ilusa jõe kaldal olid korrastatud hooned ja külastuskeskus koos kohvikuga ja tutvustati paika, kus Vene keiser Aleksander käis kalal. Rahulik paik ja kaunis loodus ning toredad matkarajad.

Kolmapäev 24.5.2017

Tutvumine Jamilahden rahvakooliga ja just autiostidele mõeldud eraldi osaga. Kool on vaheetapiks noorele peale tavakooli ja enne päris oma elu alustamist. Neile õpetatakse kõiki eluks vajalikke oskuseid ja samas on kõik spetsialistid käepärast. Kool asub imeilusas puumõisas järve kaldal.  Kool on partner Hyvinvoivan Hevosen tallile Green Care töös.

Talli minnakse koolis väiksemate gruppidega ja töö on järjepidev ning toimib hea võrgustikutöö. Omavahel arutatakse tulemusi ja seatakse uusi eesmärke. Ka Soomes on sarnane süsteem nagu meil, et puudega inimesed õpivad tavakoolis. Siiski on neil raske peale kooli astuda kohe iseseisvalt elama ja selleks on vaja sellist vaheetappi.

Õpetajad ja osad õpilased ka ise rääkisid sellest, kuidas neile on mõjunud tallis hobustega tegelemine ja mida nad edaspidi tahaksid teha.

Väga meeldiv oli vastuvõtt ja leidsime, et tegelikult on meil siiski mured-rõõmud sarnased (mõtlen just puuetega inimeste valdkonda) aga muidugi on Soome võimalused paremad. Olen varasemaltki praktikate käigus kogenud seda, kui tore on, kui puudega inimest ümbritsev võrgustik teeb tihedalt koostööd ja eesmärgid on ühised.

Peale lõunasööki algas juba tagasisõit kodu poole.

Kogu reis oli huvitav, täis toredaid kohtumisi ning palju uusi mõtteid. Kava oli mõnusalt rahulik ja jättis palju aega suhtlemiseks igas paigas- saime istuda maha ja mõtteid vahetada. Juba tegime väikseid plaane kui Sanna tuleb külla meile Eestisse. Suured tänud Arenduskojale sellise vahva projekti eest ja muidugi Sannale, kes meid vastu võttis ja oma tegemisi tutvustas!

Sarnased lood

Energia talu võõrustas Läti kolleege

6.-07. augustil võtsime vastu oma Lauku partnerība “Lielupe” partnereid Lienite Vitina Zustrupa ja Janis Zustrupsi ettevõttest Miesai und Garam https://www.facebook.com/miesaiungaram.

Läti lihatöötlejad Karjamõisa lihatööstuses Pärnumaal

12.-14.septembril 2018 külastasid OÜ Karjamõisa lihatööstust noored ettevõtjad Läti ettevõttest SC Grand https://www.scgrand.lv/. SC Grand tegeleb lihatoodete ning seemnesegude valmistamisega.