Lood

« Tagasi

Majutajad: Majatalo Torppa turismitalu Soomes Sepra piirkonnas, perenaine Pauliina Lunna

Külalised: Sirje ja Rein Kuusik, Kuusiku Loodustalu perenaine ning peremees, Arenduskoja piirkond

2. mai 2017:

Meie reis Majatalo Torppa turismitallu algas uue praami Megastar sõiduga üle Läänemere, Helsingist edasi juba bussiga. Võõrustaja Pauliina võttis meid vastu Karhula bussijaamas. Sealt sõitsime tema koju ning ühtlasi ka töökohta Majatalo Torppa turismitallu. Meid majutati B&B mugavatesse tubadesse ja  lõunatasime koos. Pauliina tutvustas talu poolt pakutavaid teenuseid, kaasa arvatud talu peahoone majutusruume, sauna, eraldi asetsevat maja kuuele inimesele, lisaks veel suvemaja majutusvõimalusi. Seal me kohtusime ka oma selle reisi teise kontaktisiku Siniga, kes külastas meid novembris 2016 ja oli hetkel Pauliina turismitalus praktikal. Pärast lõunat me osalesime neljatunnisel Sepra ühendatud turismiarendusseminaril King’s road/Kuninkaantie (kavad ja reisipaketid). Meid majutanud turismitalu on King’s road võrgustiku liige. See oli meile hea võimalus võrrelda meie Lahemaa Rahvuspargi  turismipakette nende olukorra ning plaanidega.

3. mai 2017:

Esmalt külastasime turismiettevõtet Kultaankosket Kymijoen rannal. See ettevõte pakub mitmeid teenuseid kalameestele, kaasa arvatud koolitused. Kymijoki on oluline jõgi erinevateks tegevusteks selles turismipiirkonnas, paljud kalamehed käivad samuti seal. Ka Majatalo Torppa kliendid külastavad sageli seda jõge nii kalapüügi kui ka muude tegevuste eesmärgil. Seejärel sõitsime Elimäki külla, kus asub Mustila dendraarium. Selle territoorium on 120 hektarit suur ja see on rajatud 1920. aastal. Tänapäeval on see unikaalne aianduskultuuride piirkond Põhja-Euroopa taimedele. Dendraariumis on kohvik ja kauplused suveniiride ning taimede ostmiseks. Nad organiseerivad ekskursioone giidide juhtimisel. Läheduses asuvad veel Mustila veinivabrik ja veinipood. Kuna meie enda turismitalus on väike igihaljaste taimede kollektsioon, osutus dendraariumi külastamine ja nende teenustega tutvumine meile väga huvitavaks kogemuseks.

Me lõunatasime Torppa Turismitalus ja pärastlõunal külastasime Kotka linna ilusaid parke: Sapokani veeparki ning Karhula jõeparki. Need pargid on tõeliselt kaunid oma eriilmeliste nurgakeste kujunduse ja valgustusega.

Viimaks külastasime Vellamo Merekeskust,  mis on tohutu suur ehitis ja jutusta lugusid Kotka regiooni merest ja mereäärsest elust. Seal on palju näitusi. Hoone ise on väga huvitav ja muuseum on väga heal tasemel. Lõpuks külastasime Siiakoski juga.

Õhtul nautisime Pauliina poolt pakutud saunamõnusid.

4. mai 2017:

Hommikul külastasime Kotka linnaturgu. Kaupa oli huvitav näha ja võrrelda seda meil Eesti taolistel turgudel pakutavaga. Seejärel külastasime suurt firmapoodi Helsingi peamagistraali, mis viib Venemaa piirile, lähedal. Seal oli suur kalavalik üsna soodsate hindadega. Seejärel käisime paaris Hamina linna poes (kohalik toodang, käsitöö jms) ning ühes kohalikku toitu pakkuvas kohvikus. Kohvikus oli huvitav valik kohalikest kookidest ja leibadest. Järgmisena külastasime Hyvinvoiva hevonen farmi, kus perenaine Sanna näitas oma talu loomi – traditsioonilisi soome hobuseid, ponisid, kitsi ja küülikuid. Nad praktiseerivad loomateraapiat. Meil oli võimalus saada osa ringkäigust metsas koos kitsedega. Koos nendega oli huvitav jalutada ja samas õppida, kuidas nad käituvad ja kuidas nendega toime tulla. Seal kasutatakse jalutuskäike kitsedega, et aidata puuetega inimesi nende tervise toetamisel (nn green care teenus, loodus ja inimene üheskoos). Meil oli väga meeldiv maitsva kohviga ja talu kookidega vahepaus sealsel terrassil.

Pärast lõunat külastasime Vene keisri perekonna kunagist suveresidentsi. Nüüd on seal muuseum ja kena jalutuskoht Kymijoki jõe lähedal.

Õhtustasime koos Pauliinaga Kotka restoranis.

5. mai 2017:

Pärast hommikusööki Majatalo Torppa turismitalus sõitsime bussiga tagasi Helsingisse ning sealt praamiga Tallinna.

Külaskäik andis meile meie turismiarenduseks väga kasulikke teadmisi. Samuti oli kasulik näha Majatalo Torppa turismitalu teenuseid ning arutleda perenaise Pauliinaga nende arendusprobleemide, sihtgruppide ja võrgustikuaspektide üle. Me kutsusime Pauliina tulevikuks meile jälle külla, pakkudes talle tasuta majutust. On hea hoida üksteisega ühendust. Ühtlasi sooviksime külastada Kotka piirkonda veel, et näha rohkem selle turismiteenuseid, nagu ka Torppa Turismitalu edaspidist käekäiku ja arengut.

Sirje ja Rein Kuusik

Kuusiku Loodustalu

18. mai 2017

20170505_09470520170505_09483720170503_10352020170503_115755 20170504_132430

Sarnased lood

Energia talu võõrustas Läti kolleege

6.-07. augustil võtsime vastu oma Lauku partnerība “Lielupe” partnereid Lienite Vitina Zustrupa ja Janis Zustrupsi ettevõttest Miesai und Garam https://www.facebook.com/miesaiungaram.

Läti lihatöötlejad Karjamõisa lihatööstuses Pärnumaal

12.-14.septembril 2018 külastasid OÜ Karjamõisa lihatööstust noored ettevõtjad Läti ettevõttest SC Grand https://www.scgrand.lv/. SC Grand tegeleb lihatoodete ning seemnesegude valmistamisega.