Lood

Reede 8.09

• Saabumine, sisseseadmine
  • Tutvumine Arma ratsataluga
  • Eisma sadama tutvustus ja paadisõit merele, võrkude sisselaskmine
  • 18.00 tutvumine ratsakeskusega, hobustega ja laste treeningtund
  • Õhtusöök ja saun

Laupäev 9.09

Pühapäev 10.09

• Hommikusöök
  • 10.30 Altja kalurikülaga tutvumine, lõuna kõrtsus
  • 14.00 Tagasiteele asumine

Esimene päev kulus sisseseadmisele ja meie majapidamise tutvustamisele. Käisime koos hobusekoplis ja tallis, külalised said jälgida laste treeningtundi. Jaotasime tegevused nii, et mehed läksid merele ja naised ja lapsed läksid talli.

Teine päev oli teguderohke ja algas jälle ratsakeskuses (mehed jälle võrke  vaatamas, et õhtul oleks kala). Käisime koos ratsaretkel looduses ja mere ääres ning tutvustasin külalistele meie kandi võimalusi, liikusime enamjaolt Selja jõe maastikukaitsealal. Sõidu ajal jõudsime arutada ka Soome võimaluste üle ja selgus, et soomlaste jaoks on suur elamus saada hobustega mere äärde sõitma, kuna neil on liivarandu vähe ja paljudes kohtades on hobustega sõit keelatud. Seega oli neile huvitavad Eesti võimalused ja meie nn igameheõigus, mis tähendab, et looduses võib liikuda jalgsi, rattal või ratsa kõikjal kus see pole otseselt keelatud ja eeldusel, et loodust ei kahjustata.

Edasi suundusime Kundasse ja Lontova seiklusparki ning Blücheri kohvikusse, kus peremees Revo Koha pakkus imehea lõunasöögi. Lontova seikluspark kuulub samuti koostöövõrgustikku Ehedad Elamused Lahemaal ja üheskoos tuli jällegi teemaks vajadus tuua turiste väiksematesse kohtadesse ja  Tallinnast välja.

Järgnev külastus oli planeeritud Hobuvärava tallu, kuna külalistel olid kaasas lapsed, siis tahtsime pakkuda midagi toredat ka neile. Perenaine Julia Vanatoa võttis meid vastu ja näitas kogu talu ning jutustas huvitavaid lugusid loomadest. Talu on tõeliselt vahvas kohas vanas mõisakarjakastellis ja avastamisväärt koht.

Tagasiteel põikasime läbi ka Toolse ordulinnusest, tutvustasime meie piirkonna külasid ja külaseltsi tegevust.

Õhtu lõppes ühise õhtusöögiga (mehed olid hommikul saanud merest lesta ja nii tegime lestapraadimise). Saime ka arutada uusi ideid tulevikuks, kui mina tegin süüa, siis Saanna visandas juba märkmeid paberile. Ja praeguseks hetkeks on meil saanud valmis plaan, et Eestis võiks teha ratsutamise kliiniku (treeninglaager) kuhu tuleb treeneriks Sanna Puonti. Meie tõlgime info eesti keelde ja organiseerime reklaami siinpool. Ja omakorda Arma ratsatalu teenuste reklaamimiseks mõtlesime välja koos paketi ratsutamishuvilistele Soomest ja Sanna aitab jällegi selle tõlkida soome keelde.

Viimane päev möödus matkarajal Lahemaal ja Altja külas, lõunasöögi tegime Altja kõrtsus ja juba oligi külalistel aeg asuda tagasiteele.

Meie jaoks oli kogemuste vahetuse projektis osalemine väga huvitav ja lisaks uutele tutvustele ja mõtetele tekkisid ka täiesti konkreetsed plaanid, mida koos teha.

Sanna Puonti, Hyvinvoiva hevonen

Sarnased lood

Energia talu võõrustas Läti kolleege

6.-07. augustil võtsime vastu oma Lauku partnerība “Lielupe” partnereid Lienite Vitina Zustrupa ja Janis Zustrupsi ettevõttest Miesai und Garam https://www.facebook.com/miesaiungaram.

Läti lihatöötlejad Karjamõisa lihatööstuses Pärnumaal

12.-14.septembril 2018 külastasid OÜ Karjamõisa lihatööstust noored ettevõtjad Läti ettevõttest SC Grand https://www.scgrand.lv/. SC Grand tegeleb lihatoodete ning seemnesegude valmistamisega.